عملگرهای خودالحاق تعمیم یافته

پایان نامه
چکیده

در این پایان نامه، ابتدا در زمینه ی عملگرهای خطی و کراندار در فضای هیلبرت که قابل تجزیه به صورت حاصل ضرب دو عملگر خودالحاق هستند، به بررسی می پردازیم و نشان می دهیم یک عملگر نرمال می تواند به حاصل ضرب دو عملگر خودالحاق تجزیه شود اگر و تنها اگر متشابه عملگر الحاقی خود باشد. علاوه بر این مفهوم عملگر خودالحاق تعمیم یافته را که در فضای هیلبرت مختلط تعریف شده است به همراه قضایائی در این باب، ارائه خواهیم داد. همچنین نشان می دهیم که طیف ها و میدان های فردهلم عملگرهای خودالحاق تعمیم یافته نسبت به محور حقیقی متقارن هستند. برخی نتایج مربوط به عملگرهای خودالحاق تعمیم یافته و عملگرهای تا حدی نرمال را بیان می کنیم. این رساله در ارتباط با مراجع [12] و [22] است.

منابع مشابه

فاکتوریل تعمیم یافته

تابع فاکتوریل با استفاده از مفهومی به نام p-ترتیب، به زیرمجموعه حلقه اعداد صحیح تعمیم پذیر است. هدف این نوشتار، آگاهی دادن از چگونگی این تعمیم است. در پایان به مفهوم ایدآل فاکتوریل در حوزه های ددکیند اشاره خواهد شد.

متن کامل

نگاشتهای خطی روی عملگرهای خودالحاق

در ابتدا مفاهیمی چون برد عددی، شعاع عددی و ... بیان می کنیم. فرض می کنیمh فضای هیلبرت و h(h)فضای خطی حقیقی اپراتورهای خودالحاق کراندار روی hباشد. ما به مطالعه چگونگی حفظ وارون پذیری، معین مثبت بودن،بردعددی و... نگاشت h(h)? :h(h) ? می پردازیم. هم چنین نشان می دهیم متناظر با فرض پوشایی یا یک به یکی? برای عنصر وارون پذیر یا عنصر یکانی t و ??{1,-1} فرمی به صورت x??txt? یا t? x??t x ^t دارد.ب...

15 صفحه اول

برد عددی تعمیم یافته ی عملگرهای درجه دوم

در این پایان نامه، برخی از خواص برد عددی عملگرهای درجه دوم و همچنین بردعددی تعمیم یافته ی عملگرهای درجه دوم را بیان می کنیم و سپس در مورد اشکال به وجود آمده توسط آن ها به بحث می پردازیم. اخیراٌ تسو و وو نشان دادند که برد عددی عملگرهای درجه دوم به شکل بیضی است. در ای پایان نامه قصد داریم علاوه بر بیان نتیجه ی تسو-وو ثابت کنیم که برد عددی اساسی عملگرهای درجه دوم نیز به شکل بیضی است. سپس در مورد تع...

قواعد فاینمن در مدل استاندارد تعمیم یافته

 We consider the Lorentz violating extension of the standard model introduced by D. Colladay and V. A. Kostelecky. In this framework, we obtain all Feynman rules for the electroweak part of the standard model extension (SME), for the first time. Among the new obtained interactions one finds new vertices for the Higgs boson that is interesting in the phenomenology of the Higgs particle.

متن کامل

حجم گوی های واحد تعمیم یافته

هر دانشجویی با شکل های هندسی لوزی، استوانه، مربع، ستاره و گوی آشنایی دارد. اما از دیدگاه ما، این ها همگی گوی های تعمیم یافته هستند. به وسیلۀ تبدیل های خطی و غیرخطی می توان گوی اقلیدسی استانده را به انواع گوی های عجیب تغییر شکل داد. هدف از این مقاله، ارائۀ دستوری واحد برای محاسبۀ  حجم گوی های یکۀ تعمیم یافته در فضای n بعدی است.

متن کامل

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه شهید چمران اهواز

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023